Historie

2004 – Oprichting PremTech

Met reeds een enorme ervaring in de branche is PremTech opgericht met als doel kwalitatief hoogwaardige producten te ontwikkelen en te leveren aan de Automotive markt. Destijds was de officiële bedrijfsnaam PremTech (afgekort van Premium Technologies) CarComplete B.V., omdat het leveren van producten op het gebied van audio tot één van de kerntaken hoorde.

2012 – PremTech stopt met het leveren van producten op het gebied van audio

Vanaf dat moment ligt de focus en de prioriteit volledig op het ontwikkelen en vermarkten van vloeibare technische onderhouds- en reparatieproducten voor de Automotive branche.

2015 – Intensivering samenwerking met diverse laboratoria en afvullende partijen

De ontwikkeling van eigen producten wordt vereenvoudigd en verder geprofessionaliseerd. Ook de marktfocus veranderde van alleen Automotive in een focus op Bouw, Industrie, Mobiliteit, Rail en Automotive. Om deze redenen veranderd in 2015 de naam van PremTech CarComplete B.V. in PremTech B.V.

2017 – Nieuwe groeifase

PremTech wordt steeds meer gezien als adviserende partner, waardoor er een enorme groei ontstaat. Naast het eigen merk brengt PremTech een aantal private labels op de markt. De kwalitatief hoogwaardige producten van PremTech in een jasje van de betreffende afnemer.

2018 – Ontwikkeling van systemen voor in de bouw

In samenwerking met verschillende partijen worden systemen ontwikkelt. Het luchtdicht bouwen concept en het systeem voor het waterdicht afdichten van natte cellen zijn hier mooie voorbeelden van.

2018 – Een meer Internationaal karakter

De producten van PremTech beginnen hun weg te vinden naar landen als Oostenrijk, Zweden, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië en India. Dit jaar vindt PremTech ook haar eerste distributeur in het buitenland. Deze ontwikkelingen zijn het startschot voor een verdere uitbreiding van de internationale groei en een invulling van de internationale ambities.

2019 – Uitbreiding met kantoor in Enschede

In 2019 is de omvang van het bedrijf inmiddels aanzienlijk vergroot. Een substantieel deel van de medewerkers komt uit Enschede, waardoor er in juli van dit jaar een kantoor wordt geopend in Enschede. Er wordt door PremTech nu gewerkt vanuit Woerden, waar de opslag, financiën en distributie plaatsvinden. En vanuit Enschede, waar de productontwikkeling, marketing en verkoop wordt gefaciliteerd en aangestuurd.

2020 – Nieuwe propositie

In dit jaar wordt er gewerkt aan een nieuwe propositie van het merk PremTech. Na jaren groeien is er tijd om te reflecteren en naar de toekomst te kijken. Waar staat PremTech voor en wat is uniek aan PremTech. Een merkverhaal en aanzet tot een nieuwe uitstraling is het gevolg waarmee het bedrijf klaar wordt gestoomd voor de toekomst.  We connect… op alle vlakken.

2021 – Nieuwe huisstijl

De volgende stap wordt gezet. Het logo en de volledige huisstijl van PremTech wordt op de schop genomen om beter te passen bij de bedrijfskernwaarden en nieuwe propositie. Een nieuw beeldmerk wordt ontwikkeld. Een druppel, bestaande uit drie druppels die samensmelten tot één, welke de kerncompetenties van de organisatie perfect weergeeft. Eind april wordt de nieuwe webshop gelanceerd en ook alle producten worden in een nieuw jasje gestoken. Van clean wit naar zwart met duidelijke kleuraanduidingen voor de verschillende productgroepen. De inhoud blijft gelijk, van de hoogste kwaliteit zoals de klant gewend is, het uiterlijk is alleen passend gemaakt bij de inhoud.

2022 – Oprichting PremTech International

Om de (internationale) groei beter te kunnen waarborgen wordt dit jaar PremTech International B.V. opgericht. PremTech International B.V. is vanaf dit moment de eigenaar van het merk PremTech. Veel intern gerichte operaties, zoals productie, product management, inkoop en marketing worden vanuit de nieuwe werkmaatschappij georganiseerd. PremTech B.V. is vanaf dit moment een officiële distributeur van PremTech International B.V. voor de Nederlandse markt.

Toekomst – Internationaal groeien met behoud kernwaarden

De nuchtere, down-to-earth organisatie met hoge kwaliteitsproducten zal PremTech blijven. De klant staat voorop en samen tot de beste oplossing voor het vraagstuk komen ook. Maar de groei van de organisatie gaat door over de grenzen.  Ook daar worden ze inmiddels een grote speler en intern wordt ruimte gemaakt om ook de internationale markt nog beter te kunnen bedienen.  De marktfocus is Bouw, Industrie, Rail en Automotive.